petervv
Reaction score
151

Profile posts Latest activity Postings Media Albums About

  • Ha peter, ik zag je post over de pp 215a. Ik overweeg om via ebay ook zo'n timer aan te schaffen. De 100 volt 50 hz versie werkt naar behoren in Nederland? Ik ben niet zo technisch en hoop dat jij me duidelijkheid kunt verschaffen voor ik tot aankoop via ebay over ga.
    petervv
    petervv
    hoi Pioneeradept, de 100V/50Hz versie draait prima op een kleine verhuistrafo 230V-110V. Nadeel is dat de verhuistrafo ook weer stroom staat te verbruiken, meer nog dan de klok zelf. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een 220V/50Hz motor en uiteindelijk gewoon het hele loopwerkje heb vervangen, na wat olie op de juiste plek loopt zo'n ding dan onverwacht goed op tijd. Met vriendelijke groet, Peter
    P
    Pioneeradept
    ha Peter,
    Bedankt voor de duidelijke info. Is de foto bij je profiel jouw audioset? Geweldig!
    Met vriendelijke groet, Bas
    Hi Peter. I saw your post regarding the restoration of a Technics SL-10. Great job!
    I'm currently working on mine, and I'm at a lost because I need to change the Dial Cord (thread), and I can't find a replacement part anywhere. Do you by any chance know of a website that might have that part? or perhaps any advice on how to fix this? the thread on my SL-10 is broken.
    Hey Peter, ik zag dat je onder andere bij een Technics SL10 het lampje hebt vervangen door een LED variant. Waar heb je de LEDs gekocht? Ik heb een SL15 waarvan het lampje ook stuk is, dus alle info is welkom.
    Hartelijke groet
    Eric
    petervv
    petervv
    E
    Eric1403
    En waarom heb je de weerstandjes gebruikt? En de heatshrink?
    petervv
    petervv
    hoi Eric,
    Het orignele lampje werkt op 12V, de voorwaartse spanning van een LED is een paar volt, zonder weerstanden gaat er een paar ampere lopen en dat vinden zowel de SL10 voeding als de LED niet fijn.
    De krimpkous heb ik er omheen gedaan omdat het er dan wel netjes uitziet
    Hoi Peter,

    Via hier zag ik dat je liefhebber bent van Pioneer en IMF en dacht ik doe eens brutaal.
    Ik vroeg me af of je me iets kon vertellen over de gebruikte speakers in IMF.
    Zelf heb ik een verzameling van Pioneer en IMF en sta op het punt alles te reviseren, maar vind het wiel niet graag opnieuw uit.
    Kan ik met je in contact komen via mail bijvoorbeeld?

    Alvast bedankt,

    Aaron van Kerckhove
    Hi Pete,
    I have few question about your HPM-150's. Have you restore them? please can you send me a pictures of the wheels and how have you attach them to the speakers?

    Thanks
    Martin
    Hi Peter,
    I also have a SA 9500II (bought new as well) and have been considering doing the same. You wouldn't happen to have a parts list and source for the caps, etc. that you replaced? Also, what was approximate price for the parts?

    Thanks,
    Rob
  • Loading…
  • Loading…
  • Loading…
  • Loading…
  • Loading…
Back
Top Bottom